برای رشد کسب و کار خود، رویکرد یکپارچه بازاریابی ایجاد کنید

بازاریابی چند کانالی یکپارچه، یک رویکرد بازاریابی است که درواقع تمام تاکتیک‌های موجود در جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ را برای خلق یک تجربه تمام و کمال برای مخاطبان هدف باهم ترکیب می‌کند.

به گزارش شیمی نیوز؛ درک عملکرد بازاریابی دیجیتال فراتر از صرفا شناخت هر تاکتیک دیجیتال مارکتینگ مجزاست. اکنون که با تک تک مولفه‌های آن آشنا شده‌اید و نقش‌ هر تاکتیک را در کمپین‌های خود می‌دانید، زمان بررسی چگونگی کارکرد این تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال درکنار هم برای حمایت از اهداف کمپین‌های کلی شماست.

بازاریابی چند کانالی یکپارچه، یک رویکرد بازاریابی است که درواقع تمام تاکتیک‌های موجود در جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ را برای خلق یک تجربه تمام و کمال برای مخاطبان هدف باهم ترکیب می‌کند. با هماهنگ کردن نکات بازاریابی در همه پلتفرم‌های دیجیتال و استفاده از انواع تاکتیک‌ها برای حمایت از کمپین‌های متمرکز، می‌توانید به راهکاری یکپارچه و موفقیت بیشتر هر کمپین دست یابید – در اینصورت در زمینه نحوه عملکرد دیجیتال مارکتینگ کاملا استاد خواهید شد.

برای شروع ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ یکپارچه، باید در نظر بگیرید که هر کدام از کانال‌های دیجیتال شما درکنار هم چگونه برای رسیدن به یک هدف مشترک عمل می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر هدف بازاریابی شما افزایش ترافیک به وب سایت باشد، احتمالا فقط چند مورد از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال قابلیت پشتیبانی از این هدف را دارند:

  • بازاریابی محتوایی که در سایت ایجاد می‌کنید، مانند وب سایت و پست‌های وبلاگ به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می‌کنند، در نتیجه ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت شما هدایت خواهد شد.
  • با اشتراک گذاری لینک محتوا در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. پیام‌های اجتماعی استراتژیک هم حتی می‌توانند در ایجاد تغییر مستقیم هنگام ورود کاربر به سایت مفید باشند.
  • با توسعه محتوای بازاریابی ایمیل، می‌توانید راه‌های جدیدی برای هدایت خوانندگان سایت به قسمت‌های مربوط پیدا کنید. یعنی با تشویق خواننده در متن محتوا و لینک به صفحات خاص به خواننده کمک می‌کنید تا قدم بعدی در مسیر خرید را بردارد.

این تنها یک نمونه از چگونگی عملکرد هر یک از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال درکنار هم است تا به شما در دستیابی به یکی از اهداف بازاریابی دیجیتال‌تان کمک کند. اگر هدفتان ایجاد یک استراتژی بازاریابی یکپارچه است، باید مطمئن شوید که انتقال پیام شما در همه پلتفرم‌ها یکسان باشد. فرقی نمی‌کند صفحات جدید سایت ایجاد کنید یا چند پست توییتر بگذارید، باید یکصدا و با پیامی واحد از نام تجاری‌تان به ایجاد تجربه‌ای تمام و کمال برای مخاطبان هدف خود کمک کنید.

اکنون که می‌دانید دیجیتال مارکتینگ چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند و چرا بکارگیری یک استراتژی بازاریابی یکپارچه برای کسب و کارتان ضروری است، زمان شروع برنامه ریزی کمپین‌های بازاریابی دیجیتال جدید است. شما تاکتیک‌های متعددی در اختیار دارید تا به شما در خلق کمپین‌های بازاریابی یکپارچه و رسیدن به نتایج واقعی کمک خواهند کرد. بهتر است یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ ایجاد و اجرا کنید که هدف آن کمک به کسب و کارتان برای رسیدن به منافع مناسب و تغییرات مورد نیاز در طول زمان باشد.

مطلب قبلی درباره همین موضوع «اینجا»

تهیه مقاله: بهنام کاشانی 


منبع: اینپیا

اشتراک گذاری