نمایشگاه ایران پلاست فرصتی برای صنایع پایین دستی

سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در حالی برگزار شد که حضور کم رنگ غرفه های خارجی به خوبی محسوس بود و از شلوغی جمعیت همانند سال‌های گذشته خبری نبود.

به گزارش شیمی نیوز؛ سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در حالی برگزار شد که حضور کم رنگ غرفه های خارجی به خوبی محسوس بود و از شلوغی جمعیت همانند سال‌های گذشته خبری نبود.

با این حال مسئولین معتقد هستند خارجی ها فقط آنهایی نیستند که در نمایشگاه غرفه دارند بلکه آنهایی هستند که از نمایشگاه بازدید می کنند و بدون اینکه غرفه داشته باشند به دنبال فضای ایران برای سرمایه گذاری هستند.

در طول نمایشگاه ایران پلاست روزانه ۳ تا ۴ مذاکره با شرکت های مختلف انجام شده است و فرصت بررسی به این هیئت ها داده شده و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تا جایی که امکان داشته باشد به سرمایه گذاران کمک می کند.

در این راستا خبرنگار شیمی نیوز با برخی شرکت کنندگان در نمایشگاه به گفت و گو پرداخته که به شرح ذیل است.

۲۳ درصد بازار PVC کشور را در اختیار داریم

حسن بیگلر بیگی، عضو هیات مدیره و معاون بازرگانی پتروشیمی غدیر به خبرنگار شیمی نیوز در ایران پلاست گفت: ما با هدف حمایت از تولید ملی و با شعار آری به تولید ملی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده ایم. با توجه به تحریم هایی که علیه جمهورری اسلامی ایران اعمال شده، ما در غدیر با حضور جوان های متخصص و همکاری با شرکت های دانش بنیان کشور توانسته ایم موفق به تولید مواد اولیه، قطعات و کمپرسورها شویم. سیاست ما همواره جذب سهم بیشتری در بازارهای فروش بوده است. پتروشیمی غدیر می تواند ۶ گرید PVC را تولید کند که تاکنون دو گرید تولید شده است.

ما در نمایشگاه های مختلفی در دنیا شرکت می کنیم و ایران پلاست به عنوان یکی از قوی ترین نمایشگاه های حوزه ی صنایع پایین دستی و پتروشیمی در منطقه ی خاور میانه است که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

استقبال بسیار خوبی نیز از این نمایشگاه به دلیل تخصصی بودن آن شده و نوع نمایشگاه به گونه ای است که باید از آن انتظارات کیفی داشته باشیم نه کمیتی. در همین مدت کوتاهی که از نمایشگاه گذشته کشور های مختلف برای همکاری با ما اعلام امادگی کرده اند و امیدواریم این رویه تداوم داشته باشد. به عنوان حامی ایران پلاست مایلم بتوانیم برند آن را ارتقا دهیم.

معاون بازرگانی پتروشیمی غدیر ضمن اشاره به تفاوت های ایران پلاست با سایر نمایشگاه ها ی بین المللی گفت:  ما در نمایشگاه های خارجی برای تامین قطعات و مواد اولیه حاضر می شویم و کمتر برای فروش اقدام می کنیم مثلا” در نمایشگاهK   آلمان نیازمندی های خود را برطرف می کنیم. امید وارم در ادوار آتی ایران پلاست فرصتی نیز برای حضور کشورهایی که با ما مراوده داشته اند فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر سهم ما از PVC کشور ۱۷.۵ تا ۲۳ درصد است و ما بر اساس فرمایشات دکتر زنگنه در خصوص جهش دوم و سوم، از ابتدای سال، سیاست خود را بر اساس ۱۰۰ درصد توان و ظرفیت خود قرار داده ایم که تولید ۱۲۰ هزار تن PVC در سال است. تا به حال نیز بر همین اساس جلو رفته ایم و برنامه هایی نیز در این زمینه داریم. از جمله داخلی سازی مواد اولیه مصرفی.

 

مدیر عامل جی جی پلاستوی: شرایط تجارت با ایران را آسان کنید

مدیرعامل شرکت هندی جی جی پلاستوی ضمن معرفی فعالیت و خدمات شرکت گفت: شرکت ما انواع و اقسام دانه های مستربچ را  برای صنابع پلاستیکی تولید می کند و از هند برای جذب مشتری به ایران آمده ایم.

وی عنوان کرد: نمایشگاه ایران پلاست سیزدهم برای شرکت ما بازخورد خوبی داشته است.

وی ضمن انتقاد از  شرایط سخت تبادل و معامله با ایران گفت: دولت ایران باید شرایط را برای تجار و بازرگانان فراهم کند تا شرایط واردات و صادرات برای خارجی ها پیچیده نباشد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار شیمی نیوز در خصوص مقایسه این نمایشگاه با همتاهای خارجی خود گفت: این نمایشگاه از سطح انتظار ما پایین تر بوده است و در سال گذشته بنا به دلایلی شرکت های هندی نتوانستند در این نمایشگاه شرکت کنند.
وی در پایان گفت: خوشبختانه امسال شرکت‌های خارجی برای دریافت غرفه در این نمایشگاه با مشکل رو به رو نبوده اند.

 

تهیه مستقیم و بدون واسطه سنگ کربنات

ترکمن  مدیرعامل شرکت صبا بهپر ایرانیان در خصوص میزان سابقه و نوع فعالیت این شرکت به خبرنگار شیمی نیوز گفت:
شرکت صبا بهپر ایرانیان در زمینه تولید مواد اولیه فعالیت دارد و در ۳ الی ۴ سال گذشته دستگاه‌های شرکت توسعه و از لحاظ کیفیت کار و تیراژ تولید پیشرفت داشته است.
وی مزیت رقابتی این شرکت نسبت به رقبای دیگر را عضویت در معدن‌های بزرگ الیگودرز دانست و افزود: با توجه به این که شرکت زیرگروه شرکت پیرتاک می باشد و پیرتاک عضو معدن داران بزرگ علی گودرز است، سنگ کربنات به صورت مستقیم تهیه می شود.

وی ادامه داد: فاصله کارخانه تا معدن حدود۲الی ۳ کیلومتر میباشد بنابر این قیمت تمام شده بسیار پایین است.

وی در خصوصو طرح توسعه شرکت به شیمی نیوز گفت: به زودی یک دستگاه و محصول جدید مورد استفاده در صنعت پلاستیک تولید خواهدشد .
ترکمن بیان کرد: صفر تا صد کربنات کلسیم از تولیدات شرکت است و با آنکه نمونه های خارجی این محصول وجود دارد مشتریان ترجیح می دهندبه دلیل بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل از نمونه داخلی استفاده کند.
وی نمایشگاه ایران پلاست امسال را ضعیف دانست و افزود: امسال ضعیف ترین نمایشگاه بین نمایشگاه‌ سال های قبل از نظر تعداد غرفه ها، تعداد سالن ها و تعداد بازدیدکنندگان بود و شرکت های خارجی حضور کمرنگی داشتند.

براساس گفته های ترکمن بانی نمایشگاه هرسال ضعیف ترعمل می‌کند و روش نامناسبی را در پیش گرفته ‌است.

وی افزود: در سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست ناهماهنگی در اختصاص غرفه ها به افراد وجود داشت.

 

ایران بهترین بازار ماست

Akdeniz Kimya ترکیه تولیدکننده مواد اولیه و افزودنی های در و پنجره های UPVC است که در ایران پلاست سیزدهم به عنوان غرفه گذار مشارکت دارد.

مصطفی، مدیر فروش این شرکت به خبرنگار شیمی نیوز گفت: همه افزودنی های مورد نیاز صنعت PVC شامل استابلایزرها،   لوبریکانت ها و پیگمنت های تیتان را عرضه می کنیم.

پنجمین دوره است که در ایران پلاست شرکت می کنیم. شرکت کیمیاگر در داخل ایران نمایندگی ما را برعهده دارد که مستقلا در نمایشگاه در و پنجره نیز شرکت می کند.

نمایشگاه برای ما مثل دوره های قبل خیلی خوب بود. مشتریان و مراجعین زیادی داشتیم. یک سری سوالات، اشکالات و خواسته هایی از سوی آنها مطرح شد که بعد از نمایشگاه راه حل های آنها را بررسی خواهیم کرد و با آنها در ارتباط خواهیم بود.

طی ۵ دوره حضور در ایران پلاست به طیف ثابتی از مشتریان رسیده ایم و حتی اگر نمایشگاه مشتری جدیدی هم برای ما نداشته باشد، برای ارتباط با مشتریان همیشگی خود در  ایران پلاست حضور پیدا خواهیم کرد. ایران بهترین بازار شرکت ما است.

اشتراک گذاری