نقش پررنگ مواد شیمیایی در صنعت ایران

 سومین نمایشگاه بین‌المللی مواد و صنایع شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی ۲۱ الی ۲۴ آبان ماه در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

به گزارش شیمی نیوز؛ در این راستا خبرنگار شیمی‌نیوز ‌با دکتر مسعود مستوفی مدیر شرکت نواندیشان صنعت و تجارت سمن، برگزارکننده سومین دوره نمایشگاه گفت‌و‌گویی داشته که به شرح ذیل است.

شعار و هدف اصلی سومین نمایشگاه بین المللی مواد صنایع شیمیایی و تجهیزات ازمایشگاهی چیست؟

در کشور ما صنایع شیمیایی جزو صنایع مادر و جامع به حساب می ­آید.

وجود ۶۰ واحد پتروشیمی در سطح کشور، ۹۰۰۰ واحد تولیدی در زمینه صنایع شیمیایی و صنایع جانبی در شهرک­های صنعتی، حضور بازرگانان و صنوف  متعدد در این عرصه و همچنین وجود کارخانجات بزرگ مصرف کننده مواد شیمیایی نقش این صنعت را نسبت به گذشته پررنگ­تر نموده است.

به طوری که این صنعت در اولویت سوم سرمایه­گذاری دولت قرار گرفته است. از طرف دیگر تقاضا برای محصولات با کیفت و جدید و رقابتی بودن بازار، فعالیت­های مربوط به کنترل کیفیت محصول و تحقیق و توسعه برای محصول جدید و همچنین فعالیت­های علمی و پژوهشی در دانشگاه­ها و مراکز علمی، تجهیز آزمایشگاه­ها را در جایگاه ویژه­ای قرار داده است.

از طرف دیگر وجود کارخانجات متعدد مصرف کننده مواد شیمیایی در کشور و نیاز به تأمین به موقع و با کیفیت مواد اولیه، نیاز به یک نمایشگاه تخصصی بود که ارتباط فروشنده و خریدار را برقرار کند. پس این نمایشگاه با اهداف زیر تشکیل گردید:

_ ایجاد بستری مناسب برای ملاقات و مذاکره حضوری فروشنده با مشتریان قبلی و آگاهی از خواسته­ ها و انتظارات و نیاز های آنان

_ شناسایی مشتریان جدید و افراد کلیدی خرید سازمان ها

_ کسب آگاهی فروشندگان از موقعیت خود در بازار

_ کسب آگاهی فروشندگان از شرایط محیطی و اتخاذ تصمیمات لازم

شیمی نیوز

چه برنامه­‌ای برای حضور حداکثری غرفه­داران و شرکت­ها در نمایشگاه امسال داشتید.

اطلاع ­رسانی به افراد و شرکت­ ها، مشابه سال گذشته توأم با یک سری تمهیدات جدید همراه بود و امسال استقبال بسیار خوبی برای مشارکت صورت گرفته است،  به طوری که آن دسته از مشارکت کنندگانی که در دوره پیش حضور داشتند درخواست افزایش متراژ  نسبت به غرفه سال گذشته خود داشتند و فروش غرفه‌ها ۴۵ روز مانده به نمایشگاه با ۵۸% رشد نسبت به سال قبل خاتمه یافت. این افزایش حامل دو پیام است:

اول اینکه نمایشگاه توانسته در سال گذشته به خواسته­ ها، انتظارات و نیازهای مشتریان پاسخ دهد.

دوم آنکه با توجه به اینکه افزایش تبلیغات در شرایط رکود اقتصادی از ضرورت­های یک واحد تولیدی/بازرگانی است مشخص می­شود که تولیدکنندگان و تأمین­کنندگان کشورمان با هوشمندی بیشتری، چالش‌های ناشی از  شرایط خاص اقتصادی کشور را با تدبیر و درایت مدیریت می­کنند.

 

بیشتر شرکت کنندگان داخلی به خاطر یافتن راهی برای حضور در بازار بزرگ تر و گرفتن سهم از  بیلبورد واردات حضور پیدا می‌کنند به نظر شما این خواسته افراد تحقق پیدا می کند.

من در این رابطه متفاوت از شما فکر می کنم. شاید در گذشته اخذ نمایندگی از شرکت­های خارجی و به قول  شما گرفتن سهم از واردات امتیاز تلقی می­شد ولی امروزه افزایش نرخ ارز علی رغم چالش هایی را که به وجود آورد فرصتی ایجاد نمود که کالای ایرانی به علت پایین بودن قیمت تمام شده بتواند جایگزین کالای خارجی شود.

به عنوان مثال شما تجهیزاتی را می توانید با حدود ۴۰% مشابه خارجی ان با همان مشخصات و حتی بهتر از نمایشگاه تهیه کنید.

چه برنامه ای برای جذب بازدیدکنندگان در نمایشگاه امسال دارید.

امسال برای جذب بازدیدکنندگان موارد زیر برنامه ریزی شده است:

_ نصب بیلبورد در بزرگراه­ های تهران

_ ارسال حدود ۱۰۰۰۰ کارت دعوت برای بازدید به طور مستقیم به مخاطبین نمایشگاه

_ ارسال حدود ۳۰۰۰ فاکس به واحد های تولیدی ذیربط

_ اطلاع رسانی از طریق سایت های اطلاع رسانی و فضای مجازی

_ تأمین وسیله ایاب و ذهاب رایگان از نقاط مختلف تهران به نمایشگاه و برعکس روزانه در دو مرحله

چه تمهیداتی را برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته‌اید.

ما مشارکت‌کنندگان را شریک تجاری خودمان می‌دانیم و تمام تلاشمان را در جهت توسعه کسب و کار آنها انجام می دهیم.

عملکردمان بسیار شفاف و با صداقت کامل بوده و حتی برای غرفه های ۱۲ متری نیز پلان ارسال شده که جانمایی غرفه حسب خواسته خودشان باشد.

 

نتیجه تصویری برای سومین نمایشگاه بین المللی مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی

اشتراک گذاری